Listing 1 - 10 of 73 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Developmental psychology --- Teaching --- Kindergarten --- Primary education --- Secondary education --- Computer. Automation --- Computer science --- Girls --- Education --- Secondary education --- Primary education --- Teaching materials --- CD --- Belgium
Choose an application
Developmental psychology --- Teaching --- Kindergarten --- Primary education --- Secondary education --- Computer. Automation --- Computer science --- Girls --- Education --- Secondary education --- Primary education --- Teaching materials --- CD --- Belgium
Choose an application
Deze publicatie is een groot pleidooi voor techniek als studiekeuze en beroep. De auteurs willen af van het imago dat techniek een wereld van dingen is en geen wereld van mensen. Ze vinden het geen goed idee dat er in het huidige onderwijs een sterke scheiding bestaat tussen technische en niet-technische studierichtingen. Leerlingen van niet-technische richtingen ontwikkelen daardoor te weinig affiniteit met techniek. Door onder meer het mensgerichte van techniek en het creatieve element ervan te benadrukken kan je verschillende groepen van jongeren aanspreken. Vooral meisjes laten zich nog al eens afschrikken door het louter 'technische' van bepaalde studierichtingen en beroepen.
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Study methods --- Teaching --- Kindergarten --- Primary education --- Secondary education --- Technical, artistic and vocational education --- Personnel management --- Gender --- Career --- Education --- Secondary education --- Choice of study --- Technology --- Primary education --- Book --- Netherlands
Choose an application
This study investigates how madrasas for girls emerged in India, how they differ from madrasas for boys, and how female students come to interpret Islam through the teachings they receive in these schools.
Islam --- Developmental psychology --- Educational systems. Teaching systems --- Didactics --- India --- Madrasahs --- Women --- Islamic education --- History. --- Education --- Education, Islamic --- Education, Muslim --- Muslim education --- Human females --- Wimmin --- Woman --- Womon --- Womyn --- Females --- Human beings --- Femininity --- Madrasas --- Madrassahs --- Madrassas --- Medreses --- Schools --- Muslims --- Madrasehs --- Medressehs --- Islamic religious education --- fundamentalism --- women --- religie --- religious education --- anthropologie --- india, delhi --- women's education --- gender --- islamism --- religion --- education --- piety movements --- anthropology --- madrasa --- tabligh jamaat --- Single-sex education --- Girls --- Curriculum --- Book
Choose an application
De evolutie van het hoger onderwijs voor vrouwen in de periode vóór de Amerikaanse burgeroorlog wordt door de auteur met een hernieuwde, genuanceerde blik bekeken. Het was een periode waarin mannen en vrouwen in gescheiden werelden leefden, mannen in de publieke sfeer en vrouwen in de privé-sfeer. Toch werd er toen ook gepleit voor hoger onderwijs voor vrouwen. Er werden instituten en academies voor vrouwen opgericht. Vrouwen kregen daar onderwijs dat weliswaar beperkt was in tijd en curriculum. De universitaire instellingen, opgericht om mannen op te leiden tot arts, advocaat of politicus, stelden zich maar heel geleidelijk op voor vrouwen.
Social policy --- Teaching --- Higher education --- Equal opportunities --- Higher education --- Education --- Book --- anno 1700-1799 --- anno 1800-1899 --- United States of America
Choose an application
De publicaties over de leerachterstand van jongens volgen elkaar in snel tempo op en de overheersende toon hierin gaat van ernstige bezorgdheid tot nogal paniekerig. Niet zo de auteurs van dit boek. Zij herinneren eraan dat in Groot-Brittannië de nationale examenresultaten van jongens én meisjes als groep er stelselmatig op vooruitgaan. Wel is het zo dat voor sommige vakken de meisjes hun score in een iets vlugger tempo verhogen dan de jongens. Hieruit besluiten dat jongens een leerachterstand oplopen is wel wat kort door de bocht. Verder citeren zij internationale bevindingen die het waarom verklaren van de plotse publieke belangstelling in de jaren negentig voor het slecht presteren van jongens. De auteurs zijn zich bewust van verschillen tussen jongens en meisjes. Zij zijn voorstander van strategieën die jongens én meisjes positief beïnvloeden zowel op vlak van behaalde resultaten als op vlak van zich goed voelen in de klas en op school.
Teenage boys. --- Developmental psychology --- Educational psychology --- Educational systems. Teaching systems --- Teaching --- Secondary education --- Educational sciences --- Great Britain --- Academic achievement --- Motivation in education. --- Sex differences in education. --- Teenage boys --- Underachievers. --- Sex differences. --- Education (Secondary) --- Evaluation. --- Single-sex education --- Boys --- Academic performance --- Masculinity --- Girls --- Education --- Book
Choose an application
The teaching of young children has long been dominated by women. The authors of this groundbreaking book have undertaken the largest, most in-depth study ever carried out on this topic, in order to assess both teachers and students' views across
Male elementary school teachers. --- Sex differences in education. --- Primary education --- Personnel management --- Teaching --- Kindergarten --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Labour economics --- Sex differences in education --- Male elementary school teachers --- Education, Special Topics --- Theory & Practice of Education --- Education --- Social Sciences --- Men elementary school teachers --- Elementary school teachers --- Sex differences --- Education. --- primary --- teaching --- school --- leavers --- female --- student --- teachers --- teacher --- male --- gender --- Gender --- Teachers --- Career --- Men --- Career choice --- Book
Choose an application
Deze bundeling essays over leidinggeven in het onderwijs is gebaseerd op internationaal onderzoek. De auteurs gaan in tegen de visie dat er essentiële verschillen zijn tussen mannen en vrouwen. De mogelijke verschillen in leidinggeven worden genuanceerd benaderd. Zo wordt niet enkel de sekse maar ook de sociale en etnische achtergrond alsook de institutionele omgeving mee in rekening gebracht om mogelijke verschillen te verklaren. Ook de stereotiepe opvatting dat er een aparte, vrouwelijke manier van leidinggeven bestaat, wordt van de hand gewezen. Deze theorie gaat immers voorbij aan de grote diversiteit aan houdingen, attituden, capaciteiten bij en tussen mannen en vrouwen.
#SBIB:316.334.1O224 --- #SBIB:316.334.1O271 --- #SBIB:316.346H22 --- 316.46 --- Organisatie van het onderwijs: school --- Onderwijs: rol van het personeel: directie --- Positie van de vrouw in de samenleving: arbeid en beroep --- Gezag. Leiderschap. Macht --- Educational administration. --- Educational anthropology. --- Educational leadership. --- Sex differences in education. --- Sex discrimination in education. --- Anthropologie et éducation. --- Différences entre sexes en éducation. --- Discrimination sexuelle en éducation. --- Leadership en éducation. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- fundamentele pedagogiek --- fundamentele pedagogiek. --- 316.46 Gezag. Leiderschap. Macht --- Sociology of organization --- Teaching --- Sociology of occupations --- Social policy --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Educational anthropology --- Educational leadership --- Sex differences in education --- Sex discrimination in education --- Education --- College leadership --- Education leadership --- School leadership --- Leadership --- Campus cultures --- Culture and education --- Education and anthropology --- Anthropology --- Culture --- Philosophy --- Sociologie van het gezin. Sociologie van de seksualiteit --- Sociologie van de organisatie --- Sociologie van het beroep --- Sociaal beleid --- Onderwijskunde --- Sex differences --- Equal opportunities --- Gender --- Management --- Book
Choose an application
Teachers --- Teacher-student relationships --- Educational leadership --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- School employees --- Professional ethics --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy --- Teaching --- Secondary education --- Sexology --- Great Britain --- Education --- Relationships --- Pupils --- School management --- Sexuality --- Policy --- Book
Choose an application
Vroeg begonnen, half gewonnen. Zo zou je in een notendop de inhoud van dit boek kunnen omschrijven. De auteur onderzoekt hoe kinderen in de kleuterklas vorm geven aan hun identiteit. Vertrekkend vanuit een multidisciplinaire invalshoek wil zij alternatieven aanbieden aan leerkrachten. Ideeën over mannelijkheid en vrouwelijkheid beïnvloeden het gedrag van leerkrachten t.o.v. hun kleuters alsook het gedrag van kleurers onderling. Zo krijg je al op jonge leeftijd seksestereotiep gedrag. Als je hierin iets wil veranderen is het zaak om eerst en vooral de mechanismen te willen zien die aan de basis liggen van een bepaald gedrag. In de eerste hoofdstukken krijgt de lezer een aantal theoretische inzichten over het begrip gender. In drie casestudies vertellen de kinderen zelf hoe ze het ervaren om jongen of meisje te zijn.
Developmental psychology --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Teaching --- Kindergarten --- Primary education --- Feminism --- Gender --- Heteronormativity --- Identity --- Gender roles --- Boys --- Power --- Girls --- Education --- Developmental psychology --- Primary education --- Book --- United States of America
Listing 1 - 10 of 73 | << page >> |
Sort by
|