Listing 1 - 10 of 73 << page
of 8
>>
Sort by

Audio
Cybersoda: pedagogisch koffertje: girls & ICT: live cd
Year: 2005 Publisher: Brussel ADA-Netwerk - Vrouwen & IT

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Audio
Cybersoda: pedagogisch koffertje: girls & ICT: cd data
Year: 2005 Publisher: Brussel ADA-Netwerk - Vrouwen & IT

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Techniek als menselijk ontwerp: nieuwe opleidings- en loopbaanroutes voor jongeren
Author:
ISBN: 9080961310 Year: 2005 Publisher: Den Haag STT/Beweton

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze publicatie is een groot pleidooi voor techniek als studiekeuze en beroep. De auteurs willen af van het imago dat techniek een wereld van dingen is en geen wereld van mensen. Ze vinden het geen goed idee dat er in het huidige onderwijs een sterke scheiding bestaat tussen technische en niet-technische studierichtingen. Leerlingen van niet-technische richtingen ontwikkelen daardoor te weinig affiniteit met techniek. Door onder meer het mensgerichte van techniek en het creatieve element ervan te benadrukken kan je verschillende groepen van jongeren aanspreken. Vooral meisjes laten zich nog al eens afschrikken door het louter 'technische' van bepaalde studierichtingen en beroepen.

'From behind the curtain' : a study of girls' madrasa in India
Author:
ISBN: 9053569073 9786611979089 1281979082 9048504414 9789048504411 9789053569078 Year: 2005 Publisher: Amsterdam : Amsterdam University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This study investigates how madrasas for girls emerged in India, how they differ from madrasas for boys, and how female students come to interpret Islam through the teachings they receive in these schools.


Book
Women's education in the United States, 1780-1840
Author:
Year: 2005 Publisher: New York Palgrave MacMillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De evolutie van het hoger onderwijs voor vrouwen in de periode vóór de Amerikaanse burgeroorlog wordt door de auteur met een hernieuwde, genuanceerde blik bekeken. Het was een periode waarin mannen en vrouwen in gescheiden werelden leefden, mannen in de publieke sfeer en vrouwen in de privé-sfeer. Toch werd er toen ook gepleit voor hoger onderwijs voor vrouwen. Er werden instituten en academies voor vrouwen opgericht. Vrouwen kregen daar onderwijs dat weliswaar beperkt was in tijd en curriculum. De universitaire instellingen, opgericht om mannen op te leiden tot arts, advocaat of politicus, stelden zich maar heel geleidelijk op voor vrouwen.

Raising boys' achievement in secondary schools
Authors: --- ---
ISBN: 1280948612 033522850X 9780335228508 9781280948619 0335216099 9780335216093 0335216080 9780335216086 0335216072 Year: 2005 Publisher: Maidenhead Open University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De publicaties over de leerachterstand van jongens volgen elkaar in snel tempo op en de overheersende toon hierin gaat van ernstige bezorgdheid tot nogal paniekerig. Niet zo de auteurs van dit boek. Zij herinneren eraan dat in Groot-Brittannië de nationale examenresultaten van jongens én meisjes als groep er stelselmatig op vooruitgaan. Wel is het zo dat voor sommige vakken de meisjes hun score in een iets vlugger tempo verhogen dan de jongens. Hieruit besluiten dat jongens een leerachterstand oplopen is wel wat kort door de bocht. Verder citeren zij internationale bevindingen die het waarom verklaren van de plotse publieke belangstelling in de jaren negentig voor het slecht presteren van jongens. De auteurs zijn zich bewust van verschillen tussen jongens en meisjes. Zij zijn voorstander van strategieën die jongens én meisjes positief beïnvloeden zowel op vlak van behaalde resultaten als op vlak van zich goed voelen in de klas en op school.

Men and the Classroom : Male Teachers in Today's Primary Schools.
Authors: --- --- ---
ISBN: 0415335698 1134308531 1280267771 0203420306 1134308523 9786610267774 041533568X Year: 2005 Publisher: London : RoutledgeFalmer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The teaching of young children has long been dominated by women. The authors of this groundbreaking book have undertaken the largest, most in-depth study ever carried out on this topic, in order to assess both teachers and students' views across

Leaderschip, gender and culture in education : male and female perspectives.
Authors: ---
ISBN: 0335214401 033521441X 9780335214419 9780335214402 033522458X 9780335224586 9780335224586 Year: 2005 Publisher: Maidenhead Open university press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze bundeling essays over leidinggeven in het onderwijs is gebaseerd op internationaal onderzoek. De auteurs gaan in tegen de visie dat er essentiële verschillen zijn tussen mannen en vrouwen. De mogelijke verschillen in leidinggeven worden genuanceerd benaderd. Zo wordt niet enkel de sekse maar ook de sociale en etnische achtergrond alsook de institutionele omgeving mee in rekening gebracht om mogelijke verschillen te verklaren. Ook de stereotiepe opvatting dat er een aparte, vrouwelijke manier van leidinggeven bestaat, wordt van de hand gewezen. Deze theorie gaat immers voorbij aan de grote diversiteit aan houdingen, attituden, capaciteiten bij en tussen mannen en vrouwen.

Teachers behaving badly?
Authors: --- --- ---
ISBN: 1134359217 0203073045 1280051701 9780203073049 0415321158 9781134359219 9781134359165 9781134359202 9780415321150 1134359209 9781280051708 Year: 2005 Publisher: London RoutledgeFalmer

Playing it straight: uncovering gender discourses in the early childhood classroom
Author:
ISBN: 0415951143 Year: 2005 Publisher: New York Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vroeg begonnen, half gewonnen. Zo zou je in een notendop de inhoud van dit boek kunnen omschrijven. De auteur onderzoekt hoe kinderen in de kleuterklas vorm geven aan hun identiteit. Vertrekkend vanuit een multidisciplinaire invalshoek wil zij alternatieven aanbieden aan leerkrachten. Ideeën over mannelijkheid en vrouwelijkheid beïnvloeden het gedrag van leerkrachten t.o.v. hun kleuters alsook het gedrag van kleurers onderling. Zo krijg je al op jonge leeftijd seksestereotiep gedrag. Als je hierin iets wil veranderen is het zaak om eerst en vooral de mechanismen te willen zien die aan de basis liggen van een bepaald gedrag. In de eerste hoofdstukken krijgt de lezer een aantal theoretische inzichten over het begrip gender. In drie casestudies vertellen de kinderen zelf hoe ze het ervaren om jongen of meisje te zijn.

Listing 1 - 10 of 73 << page
of 8
>>
Sort by